Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?

Forum - Topic Bekijken - Eerste jaar SchaatsFlits

Geplaats door gwk op maandag 8 maart 2010 om 11:32.
Het schaatsjaar is bijna afgelopen en hiermee ook het eerste jaar van SchaatsFlits als website. Zouden jullie, als leden, feedback kunnen geven van wat je dit jaar goed/niet goed vond, hebben jullie nog ideeen wat anders kan/beter moet etc etc. Uiteraard is het doel hiervan dat SchaatsFlits (en redactie) zich kan verbeteren en dat we de leden tevreden kunnen houdensmiley. Roept u maar!

Reacties

Geplaatst door gwk op maandag 8 maart 2010 om 11:37
Kleine toevoeging:

De laatste dagen is het duidelijk geworden dat de crew, vanwege drukte, niet alles meer kan bijhouden/plaatsen. Een optie zou kunnen zijn om de redactie uit te breiden. Mocht er vanuit de leden interesse zijn voor een plaats in de redactie dan kun je je hierbij aanmelden of een e-mail sturen naar schaatsflits@gmail.com.
Geplaatst door waggie op maandag 8 maart 2010 om 12:23
Ik zou best wel redacteur willen worden smiley
Geplaatst door oscar freire op maandag 8 maart 2010 om 14:58
Ik zou het ook wel graag willen wordensmiley
Geplaatst door oscar freire op maandag 8 maart 2010 om 15:02
Het was een goed 1e jaar maar SchaatsFlits moet nog wat bekender worden.
Geplaatst door oscar freire op maandag 8 maart 2010 om 15:05
Hoeveel Redacteurs heeft SchaatsFlits nodig?
Geplaatst door Jacob op maandag 8 maart 2010 om 15:16
Goede vraag Oscar.
Denk dat het goed is om te kijken hoeveel extra redacteurs er nodig zijn, met andere woorden ook welke huidige redacteurs minder tijd hebben te besteden.

Ander punt van jou Oscar is het bekender worden van SF. Ben benieuwd wat jullie visie daarop is, ik wil jullie vragen om daar in dit topic ook eens jullie mening over te laten gelden. Hoe maken we SF bekender en hoe krijgen we een groter ledenaantal...
Geplaatst door abdel1991 op maandag 8 maart 2010 om 16:26
banners op andere sites... en je moet er als site trouwens ook wel een beetje mazzel bij hebben vind ik, WF bv. heeft veel van zijn leden te danken omdat wielrensite opeens stopte. ik heb trouwens ook wel interesse om hier redacteur te worden, opzich ben ik dagelijks altijd online...
Geplaatst door Verweggistan op maandag 8 maart 2010 om 16:34
Zou wel grappig zijn, schaatsflits met als redacteuren naast Rein Taaramae ook Oscar Freire.
Geplaatst door Verweggistan op maandag 8 maart 2010 om 16:34
mijn eerste dubbelpost ooit smiley
Geplaatst door oscar freire op maandag 8 maart 2010 om 16:36
Oscar Freire gaat meedoen volgend jaar met de 500 metersmiley
Geplaatst door Rein Taaramae op maandag 8 maart 2010 om 16:58
Het zou fijn zijn als er één à twee redacteuren bij kunnen komen. smiley
Geplaatst door Carlfan1 op maandag 8 maart 2010 om 17:24
Er is al eerder (ergens in oktober nog) gevraagt naar redacteurs op deze site. Na een tijdje hadden we er toen al genoeg en dus kwam er een stop op. Het lijkt me wel zo eerlijk om de mensen die toen al graag wouden (bijv. droebelde dacht ik) voorrang te geven.

Over schaatsflits: Eigenlijk gaat het best goed, sfeer is goed. (Beter dan op Wielerflits vind ik zelf) Voor verbetering vatbaar: Persoonlijk vind ik dat er vooral aandacht gegeven wordt aan datgeen wat op tv komt en voor de rest niets, dat is wel jammer. Bovendien mis ik weleens artikelen met uitslagen van WB's, volgtopics, voorbeschouwingen (afgelopen weekend vooral) en dat is jammer. Vaak komen er ook veel artikelen 'ver over de datum.'
Daarnaast zal ik de ongelukkige eigenaarswissel ook niet snel vergeten. Dat de site wegviel 2 of 3 dagen voor de OS en tijdens de Olympische 3000m was niet zo leuk. Bovendien kregen de leden vantevoren en tijdens de problematiek niets te horen over wat er gaande was.
Geplaatst door oscar freire op maandag 8 maart 2010 om 17:31
droebelde en ik hadden toen gevraagd of we redacteur mochten worden maar werden het toen niet en anderen werden het toen.
Geplaatst door marten94 op maandag 8 maart 2010 om 17:36
Ik heb ook wel interesse, maar alleen als de rest niet wil, maar als ik dit zo lees is dat niet het geval.smiley
Geplaatst door oscar freire op dinsdag 9 maart 2010 om 16:30
Als alle schaatswedstrijden voorbij zijn dan komt er lang geen schaatsnieuws meer op hoe gaan we dat dan doen?
Geplaatst door gwk op dinsdag 9 maart 2010 om 17:42
Is er vanuit de leden interesse in, de zomervariant van het schaatsen, skeeleren?
Geplaatst door oscar freire op dinsdag 9 maart 2010 om 17:43
Ik ben niet zo bekend in skeeleren maarja we moeten toch wat.
Geplaatst door chicagodude op dinsdag 9 maart 2010 om 17:46
Gedurende het off-season kan de site misschien enigszins levend gehouden worden met skeeler-nieuws? Het is natuurlijk geen schaatsen, maar misschien toch interessant....zeker gezien er steeds meer schaatsers vandaan komen.
Indien niet, dan kunnen sommige schaatsers (m.n. de actieve twitter-schaatsers) wellicht na het seizoen benaderd worden voor een schaatsflits-interview?

Verder beginnen de ploegen toch vrij snel alweer met training(s-wedstrijdjes), dus qua schaatsnieuws zal het toch niet langer dan een paar maanden stil zijn denk ik.

V.w.b. SF: Ik mis eigenlijk wel een beetje het short-track op de site....wordt maar mondjesmaat behandeld, wat jammer is imo.
Geplaatst door oscar freire op dinsdag 9 maart 2010 om 17:48
Diane Valkenburg woont in mijn woonplaats misschien toch maar eens vragen voor een interviewsmiley
Geplaatst door gibofan op dinsdag 9 maart 2010 om 17:48
We kunnen ook een winterzomerslaap houden en dan bij de een van de eerste serieuzere schaatswedstrijden 1 herinneringsmail sturen naar alle leden. (zonder reclame.smiley)
Geplaatst door oscar freire op dinsdag 9 maart 2010 om 17:53
Misschien kunnen we ook als het schaatsseizoen weer bijna gaat beginnen voorbeschouwingen van de schaatsploegen doen.
Geplaatst door oscar freire op dinsdag 9 maart 2010 om 17:55
Misschien als we ook het Skeeleren doen krijgen we ook leden die Skeeleren leuk vinden krijgen we meer leden en worden we bekendersmiley
Geplaatst door Jacob op woensdag 10 maart 2010 om 11:11
Bedankt voor alle suggesties, hier kunnen we echt wat mee. Als jullie nog meer hebben dan hoor ik het graag.
Ik zal even met de huidige redacteuren overleggen over de mogelijke nieuwe redacteuren en dan komen we daarop terug. Nog iemand anders die graag redacteur wil worden of hebben we alle namen nu in dit topic staan ?
Geplaatst door droebelde op woensdag 10 maart 2010 om 14:28
Ik zou het wel graag wille wordensmiley

En dat skeeleren is een goed idee, hebben we straks toch nog wat hea!
Geplaatst door gwk op donderdag 11 maart 2010 om 10:14
Buiten het feit dat er, af en toe, wat nieuwsberichten gemist worden/te laat worden geplaatst. Wat vinden jullie van de inhoud/niveau van o.a. de voorbeschouwingen enz. Moeten die anders, of...

(Je mag mij persoonlijk ook aanspreken. Zo kan ik nog verbeteren, want zonder feedback heb ik geen idee of mijn eigen voorbeschouwingen goed/niet goed zijnsmiley)
Geplaatst door oscar freire op donderdag 11 maart 2010 om 10:43
Misschien ook voorbeschouwingen van de World Cup wedstrijden.
Geplaatst door Hakkie2 op donderdag 11 maart 2010 om 12:31
De voorbeschouwingen zijn allemaal van prima kwaliteit.

Wat ik jammer vind is dat hier eigenlijk alleen de uitslagen worden geplaatst die je op de NOS ook kunt zien. Komen er dan eens minder bekende wedstrijden, zijn de uitslagen soms niet compleet of is het alleen een droge opsomming (zie NK's andere landen, is Skobrev nog steeds bezig?).

Wat ik mis is verhalen van schaatsers en uitslagen van minder bekende wedstrijden. Ook hoe ernaar toe wordt geleefd en reacties zijn altijd leuk.

Zo beginnen morgen de WK junioren, misschien een voorbeschouwing, voorstellen Nederlandse deelnemers en andere favorieten? Ze zullen niet algemeen bekend zijn, dus daar kun je wat mee betekenen voor de volgers.

Schaatsen heeft minder wedstrijden dan wielrennen, maar je kunt denk ik wel meer met de kleinere wedstrijden (zoals de Kraantje Lek) en misschien ook het marathonschaatsen toevoegen. En dan zoveel mogelijk reacties en interviews met schaatsers uit allerlei landen. Zodat je als schaatsflitsvolger meer weet van schaatsen dan de gemiddelde volger. Dat moet de doelstelling volgens mij zijn.
Geplaatst door Hakkie2 op donderdag 11 maart 2010 om 12:43
Richting een EK/WK kun je bijvoorbeeld ook deelnemers 'voorstellen'. Resultaten noemen en kijken of je wat quotes kunt vinden over ambities en verwachtingen. Of meer over de achtergrond van een schaatser.
Geplaatst door Geronimo op donderdag 11 maart 2010 om 17:51
Met een paar aanpassingen kunnen we deze site een grote kwaliteits impuls geven. Ik noem:
I Het aanstellen van aparte shorttrack en marathonschaatsen redacteurs (ook handig om die achter de hand te hebben als schaatsers daaruit naar de langebaan komen)
II (zie ook hierboven bij Hakkie2) meer wedstrijden toevoegen
III (meteen een ideetje) 'Project Sochi' waarin we als Schaatsflits op zoek gaan naar de helden van dan. Talentscouten dus, waarbij het juniorencircuit (WK+ Worldcups) in de gaten moeten worden gehouden
IV Gezien de positieve reacties moet er ook wel een vervolg komen op de column van Carlfan. Dat kan bv met een doorgeefpen.
V Onderzoeksjournalistiek. Door analyses, interviews en onderzoekjes (bv het voordeel van shorttrack als training enz)

Verder ben ik het volledig eens met Hakkie2:
Quote:
Zodat je als schaatsflitsvolger meer weet van schaatsen dan de gemiddelde volger. Dat moet de doelstelling volgens mij zijn
We moeten wel wat te biedden hebben als schaatssite.
Geplaatst door Hakkie2 op donderdag 11 maart 2010 om 19:50
En wat ik ook bedacht: is er midden in het schaatsseizoen even minder te schrijven, duik dan in de oude doos. Verhalen over hoe het vroeger ging zijn ook leuk om te lezen, vooral omdat de schaatsgeschiedenis voor lang niet iedereen echt bekend is.

En een soort van: "in the spotlights"... maar dan niet met Kramer, Davis, Hedrick, oid, maar een stuk over die renner die altijd 10e, 15e of 25e wordt of al jaren in de B-groep bivakkeerd.
Geplaatst door gibofan op donderdag 11 maart 2010 om 20:17
Klinkt allemaal heel mooi, maar hoe komen we aan quotes van deelnemers van de kraantje lek?

Van de andere kant is het natuurlijk ook een streven, hoeft het niet 100% haalbaar te zijn. Ik denk dat het best moeilijk gaat zijn om voor heel veel wedstrijden quotes te verzamelen en veel achtergrondinformatie te geven. Vergeet niet dat de redacteurs het als hobby doen. Maar het kan zeker beter dan nu.

Trouwens, ik zie net dat Kraantje lek de afgelopen jaren niet verreden is.smiley
Geplaatst door marten94 op donderdag 11 maart 2010 om 20:43
Wat heeft Ensing dan gewonnen?smiley
Geplaatst door MIG op donderdag 11 maart 2010 om 21:02
Ja, interviews met en stukjes over tweede- en derderangsschaatsers zou heel mooi zijn. Die lees je namelijk niet overal. (En ze zitten allemaal op twitter en zijn zelden beroemd; interview via email moet zo te regelen zijn.)
Geplaatst door gwk op donderdag 11 maart 2010 om 21:05
Kraantje dicht?smiley
Geplaatst door Rein Taaramae op donderdag 11 maart 2010 om 21:22
Dank voor de tips iig, we proberen er zeker wat mee te doen.
Geplaatst door gwk op zaterdag 13 maart 2010 om 13:38
Waggie/Abdel1991, 'hint': check je e-mailsmiley
Geplaatst door Carlfan1 op zondag 14 maart 2010 om 18:36
Weer een off(line)-day van de redactie?
Geplaatst door waggie op zondag 14 maart 2010 om 19:24
Zo te zien wel..
Geplaatst door jaja op zondag 14 maart 2010 om 20:12
Sorry, is inderdaad niet netjes van ons. misschien dat de hele crew (zonder mij) in Heerenveen zatsmiley
Geplaatst door Verweggistan op zondag 14 maart 2010 om 20:50
Ik weet niet hoe dat nu gaat qua 'werkverdeling' en het is natuurlijk voor de redacteuren ook nog nieuw, maar misschien dat het een goed idee is dat Rein of GWK het 'werk' van te voren verdeeld. De ene redacteur de voorbeschouwing op het Allroundkampioenschap, de redacteur die Worldcup
enz, enz. Dat weet men van te voren wie wat gaat doen en kan ook onderling ruilen van taak als het uiteindelijk toch niet goed uitkomt.
Geplaatst door Hakkie2 op maandag 15 maart 2010 om 11:09
Het WK Allround voor junioren geeft exact aan wat ik bedoel. Wel 3 hele zinnen besteed aan een wedstrijd waar verschillende deelnemers het hele seizoen naar toe leven. Na dag één nog niet eens een tussenstand en ook vantevoren niet eens iets over de Nederlandse deelnemers. De opmerking die er nu staat kun je ook van nu.nl halen, daarvoor hoef je niet naar een schaatssite.

Ik geef toe dat het lastig is en dat het vrijwilligers zijn, maar ik wil alleen maar aangeven wat er volgens mij ontbreekt op deze site.

Ikzelf ben trouwens wel veel online, maar meestal niet in het weekend. Iets aan voorbeschouwingen of andere 'extra' stukjes zou ik wel kunnen schrijven (specials, zeg maar), maar als nieuws-redacteur ben ik denk ik minder geschikt. Maar ik wil me best beschikbaar stellen om te helpen.
Geplaatst door waggie op maandag 15 maart 2010 om 11:32
@ Hakkie2

Ik heb het gevoel dat de crew wel bezig is met het vinden van nieuwe redacteurs.
Geplaatst door Hakkie2 op maandag 15 maart 2010 om 11:52
Ik heb de junioren zelf maar even rechtgezet, op de site van de ISU is gewoon een mooi verslag te vinden, dat heb ik even vertaald.
Geplaatst door gwk op maandag 15 maart 2010 om 19:36
De kogel is door de kerk... Sinds vandaag wordt de crew van SF versterkt met twee nieuwe redacteurs, genaamd Waggie & Abdel1991.

@beide, welkom bij de 'club' smiley
Geplaatst door Carlfan1 op maandag 15 maart 2010 om 19:37
Ik wil ook best redacteur worden, maar wie het eerst komt...
Geplaatst door gwk op maandag 15 maart 2010 om 19:39
@Carlfan,

Je kunt altijd nog 'solliciteren' via redactie@schaatsflits.nl (hintsmiley)
Geplaatst door gwk op maandag 15 maart 2010 om 19:41
-
Geplaatst door Hakkie2 op maandag 15 maart 2010 om 20:24
Ik heb aangegeven waarvoor ik beschikbaar ben, maar ik weet niet of jullie dat (nog) nodig hebben. Waggie en Abdel zijn iig veel online.
Geplaatst door Carlfan1 op dinsdag 16 maart 2010 om 20:18
Vanmiddag trof ik een mail aan waarin stond dat ik redacteur zou worden. Dus bij deze schaatsflitsleden, ik wordt denk ik redacteur.

Dat 'denk ik' staat er omdat dit in strijd is met een eerdere reactie van gwk hierboven. Kan er iemand van de redactie mij daarom even op de hoogte stellen van de situatie?

P.S. Ik neem niemand iets kwalijk hoor.
Geplaatst door gwk op dinsdag 16 maart 2010 om 20:23
Idd, helemaal correct. Iemand met verstand van schaatsen kunnen we altijd gebruikensmiley

Btw, waar spreek ik mijzelf tegen?smiley
Geplaatst door Carlfan1 op dinsdag 16 maart 2010 om 20:24
Quote:
De kogel is door de kerk... Sinds vandaag wordt de crew van SF versterkt met twee nieuwe redacteurs, genaamd Waggie & Abdel1991.

smiley
Geplaatst door waggie op dinsdag 16 maart 2010 om 20:25
Overigens staat abdel nog niet bij de crew...
Geplaatst door gwk op dinsdag 16 maart 2010 om 20:27
Dat betekende niet dat het limiet van nieuwe redacteurs al is bereikt. Bij nader inzien kunnen we iemand met verstand van schaatsen kunnen we altijd gebruikensmiley

Edit: Idd, het zou voor anderen enigsinds verwarrend over kunnen komensmiley Maar nu niet meer toch?smiley
Geplaatst door gwk op dinsdag 16 maart 2010 om 20:28
@waggie,

Daar hebben wij de mogelijkheden niet voor. Als het goed is gaat dat z.s.m. gebeuren.
Geplaatst door Verweggistan op dinsdag 16 maart 2010 om 20:30
Toch wel een beetje 'jammer' dat Carlfan redacteur wordt, van een redacteur verwacht ik toch altijd enige gepaste afstand over een onderwerp, iemand die vrij neutraal is. Dat is Carlfan mi niet, en dat is juist goed, ik waardeer Carlfans kritische reacties enorm. Ik hoop niet dat het redacteurschap de scherpe kantjes er af slijpt bij Carlfan.
Geplaatst door Jacob op dinsdag 16 maart 2010 om 20:46
Zoals jullie inmiddels wel weten hebben we nieuwe redactieleden.
In eerste instantie hebben we gemeend om Abdel en Waggie te benoemen tot redacteuren.
Na de sollicitatie van Carlfan hebben we ook besloten hem redacteur te maken, mede vanwege zijn kennis van schaatsen.

Oh ja, Gibofan heeft aangegeven vanwege zijn drukke schema zijn redacteurschap bij SF neer te leggen

Bij deze, nieuwe redacteuren succes!! Ik zal nu een forum topic maken waarin jullie je even kunnen voorstellen voor iedereen die jullie niet kent...

@Verweggistan: Het moet blijken dat bij Carlfan de scherpe kantjes eraf gaan, miss wordt hij juist nog wel scherper...
Geplaatst door MorrisonFan op maandag 29 maart 2010 om 23:35
Ik snap het toch niet helemaal hoe schaatsen, een grotere sport in nederland dan wielrennen minder leden trekt. Elke keer weer duiken er nieuwe leden bij wielerflits op terwijl er nauwlijks nieuwe bijkomen bij schaatsflits. Jammer.. een verbeterpunt.

Of heeft wielrennen ondertussen het schaatsen ingehaald?
Geplaatst door marten94 op dinsdag 30 maart 2010 om 00:38
Ik denk dat dat vooral te maken heeft met de naamsbekendheid en ook dat schaatsen toch een seizoenssport is dat alleen in de winter wordt uitgezonden en aandacht wordt gegeven, terwijl wielrennen eigenlijk eigenlijk door het jaar heen nauwelijks stil ligt. Voor je het weet is het nieuwe seizoen al begonnen...smiley
Geplaatst door gibofan op vrijdag 2 april 2010 om 10:37
Is schaatsen qua kijkcijfers groter da wielrennen?

In de begintijd van wielerflits was er ook echt niet veel aanwas van nieuwe leden. En het aantal nieuwsberichten tijdens de olympische spelen was gewoon laag bij schaatsflits. Met de mutaties in de redactie komt daar verandering in, maar inmiddels is het seizoen alweer afgelopen.

Wat bij wielerflits ook leuk is, is het live volgen van wielerwedstrijden en daarop commentaar geven en dat van anderen lezen.
Bij een 500 meter schaatsen gaat dat niet lukken. Op een langere afstand met dweilpauzes wel, maar echt tijdens een race zitten de meesten liever voor de televisie. De spanningsboog is toch anders.
Bovendien zijn we bij het begin van wielerwedstrijden vaak aangewezen op live-tickers op internet en soms streams. Dan zit je dus al achter de computer.
Geplaatst door droebelde op zaterdag 3 april 2010 om 17:35
je hebt toch ook livestream voor schaatsen af en toe?
Geplaatst door oscar freire op zaterdag 3 april 2010 om 21:21
Ja bij NOS vooral.
Geplaatst door Carlfan1 op dinsdag 6 juli 2010 om 14:04
-

Je moet ingelogd zijn om te reageren.

Headlines

Poll

• Naar welk toernooi van het volgende seizoen kijk je het meest uit?
  • U moet ingelogd zijn om te stemmen.
  • EK Allround - 7%
  • WK Sprint - 13%
  • WK Allround - 7%
  • WK Afstanden - 60%
  • Een ander toernooi - 13%
  • 15 stemmen.

Online leden

• Er zijn geen leden online.